شهادت حاج قاسم؛ وعده صادقی که محقق شد

????شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ۲۰ اسفند ۱۳۳۵ در حوالی شهرستان رابر از توابع کرمان متولد شد.

????وی پس از پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۷ به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست.

???? سردار سلیمانی در دوران جنگ تحمیلی فرماندهی لشکر ۴۱ ثارالله کرمان را برعهده داشت و پس از جنگ با قاچاقچیان و اشراری که در نواحی شرقی کشور فعالیت می‌کردند به مبارزه پرداخت و توانست با به هلاکت رساندن قاچاقچیان و عوامل ناامنی در شرق کشور، امنیت قابل توجهی در مرز‌های شرقی کشور به وجود بیاورد.

???? او در سال ۷۶ توانست مقام فرماندهی نیروی قدس سپاه را به دست گیرد و به نمایش قدرت گروه تروریستی طالبان و گروه‌هایی که باعث ایجاد ناامنی در شرق کشور شده بودند پایان دهد.

????سردار سلیمانی در ۴ بهمن ۸۹ به درجه سرلشکری نائل آمد.

???? همزمان با ظهور و آغاز قدرت نمایی داعش در کشور‌های سوریه و عراق، این رزمنده مجاهد توانست نقش بسزایی در نابودی داعش و بازگرداندن آرامش و ثبات به این کشور‌ها ایفا کند.

????شهید سپهبد قاسم سلیمانی، پس از سال‌ها حضور در خط مقدم نبرد با عناصر تکفیری در کشور‌های منطقه، ۳۰ آبان ۱۳۹۶ در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) خبر پایان خلافت داعش در منطقه را اعلام کرد.

???? او که در این سال‌ها با رشادت‌های خود، خاری در چشم دشمنان شده بود، همواره توسط گروهک‌های تروریستی مورد تهدید قرار می‌گرفت.

???? رهبر معظم انقلاب نیز بار‌ها از او به عنوان شهید زنده یاد کرده بودند.

???? او سرانجام پس از سال‌ها رشادت و مجاهدت، در جبهه‌های نبرد با دشمنان، شامگاه ۱۳ دی ماه، در عملیات نیرو‌های آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، به همراه یار دیرین خود، ابومهدی مهندس به فیض شهادت نائل آمد.

???? روحش شاد و راهش پر رهرو باد