گزارش خبرنگار روزنامه سایه از مراسم واگذاری چند قطعه از شهر سبز الهیه به سهامداران عمده

مدیر عامل شرکت آبادانی و مسکن الهیه خراسان
“زمین” بستر هر نوع سرمایه گذاری است/ “زمین” و “مسکن” بستر رفاه و آسایش است.
مدیر عامل شرکت آبادانی و مسکن الهیه خراسان در مراسم واگذاری زمین به سهامداران عمده شهر سبز گفت: زمین و مسکن سبد ضروری هر خانوار است، “زمین” کالای تجدید ناپذیر و بستر هر نوع سرمایه گذاری می باشد.
محمد هادی حسینی سرچشمه در توضیح شهر سبز الهیه افزود: شهر سبز در منطقه غرب مشهد واقع شده و 64 هکتار می باشد که در حال آماده سازی بزرگترین بخش خصوصی هستیم، در هیچ نقطه از ایران و بخصوص مشهد چنین کاربری را نداریم.
وی ادامه داد: شرکت آبادانی و مسکن الهیه خراسان به پشتوانه ده هزار سهامدار ایثارگر و جانباز در سال 1377 تاسیس گردید، این شرکت طی قرار دادی با اداره راه و شهرسازی آماده سازی حدود 800 هکتار از اراضی غرب مشهد را عهده دار شد که طی ده سال، کلیه زیر ساخت های خدماتی نظیر آب، برق و گاز منطقه را اجرا و به بهره برداری رسانیده است.
وی ادامه داد: در سال 83 برای نخستین بار در کشور مسئولیت اداره شهرداری منطقه، به شرکت خصوصی واگذار گردید که شرکت الهیه این وظیفه را تا زمان استقرار کامل شهرداری منطقه 12 مشهد عهده دار شد.
حسینی با اشاره به کاربری شهر سبزالهیه گفت: عمده کاربری این اراضی مسکونی با تراکم بسیار کم – ویژه (باغ ویلا –باغ شهر) است . طی این طرح که پروژه شهر سبز الهیه نام گرفته است؛ برای نخستین بار در مشهد، منطقه ای با پوشش گیاهی مناسب و دسترسی آسان به ییلاقات شاندیز و طرقبه و با رویکرد “زندگی آرام” شکل می گیرد. کلیه خدمات و امکانات رفاهی و زیرساختی برای ساکنین شهر سبز پیش بینی شده است. از جمله این خدمات میتوان به تفکیک شبکه های آب شرب و آب غیر شرب و همچنین استفاده از انرژی های تجدید پذیر و مصالح ساختمانی قابل بازیافت اشاره کرد.
وی اظهار داشت: در پروژه شهر سبزالهیه، تفکیک قطعات بصورت ۱۰۰۰ متری و تراکم ۳۰ درصد است . یکی از نکاتی که در طراحی شهری این منطقه لحاظ شده، بن بست بودن خیابان های فرعی است، این موضوع آرامش ساکنین منطقه را در پی خواهد داشت، پوشش گیاهی مناسبی برای خیابان ها و فضای سبز عمومی درنظر گرفته شده، در هر منزل مسکونی ۲۰ درصد سطح اشغال برای احداث ساختمان وجود خواهد داشت و ۸۰ درصد مابقی برای ایجاد فضای سبز و امکانات رفاهی در نظر گرفته شده است.
حسینی از پروژه فاخر شهر سبزالهیه که دارای دو شبکه آب مجزا می باشد خبر داد و افزود: از این شبکه مجزا یکی ویژه آبیاری فضای سبز که آب آن از طریق قنات تامین شده و دیگری انشعاب آب شرب که طی توافق با شرکت آب و فاضلاب تامین گردیده است.
وی گفت : شهر مثل یک موجود زنده است و از کاربری های زیادی تشکیل شده و یکی از کاربری های مهم آن فضای سبز شهری است که تامین آن باعث ایجاد شهر پایدار و نهایتا افزایش کیفیت زندگی و باعث آرامش می گردد.
در ادامه عضو هئیت مدیره شرکت آبادانی و مسکن الهیه خراسان نیز گفت: در ابتدای کار لیست کلیه رزمندگان را در خراسان بزرگ تهیه کردیم و ده هزار نفر ثبت نام کردند.
اکبر صابری فر با اشاره به انتخاب غرب شهر برای احداث این پروژه گفت: الهیه غرب شهر است به همین خاطر مد نظر قرار گرفت. تهران، تبریز و سایر شهرهای بزرگ توسعه آنها به سمت غرب است زیرا زمین شیب دار بوده و گنداب درست نمی شود، در تمام سال 9 ماه باد غالب از غرب می وزد در نتیجه هوای منطقه سالم است و در وضعیت هشدار هوای ناسالم قرار نمی گیرد.
وی ادامه داد: 70 درصد زمین های مشهد از اوقاف و آستان قدس می باشد ولی این منطقه کاملا ملکی است.
صابری فر افزود: بلوار مهدیه از شمال به بزرگراه آسیایی قوچان و از جنوب از مسیر بلوار فرمانیه به شاندیر متصل می شود، و ارتفاع احداثات شهر سبز حداکثر 2 طبقه می باشد و تمام مزایای طبیعی در آنجا قرار خواهد گرفت.
وی تاکید کرد: رعایت ضوابط و مقررات در این منطقه ضروری و لازم است.
گفتنی ست: انشالله شرکت برنامه ریزی نموده که جشن درختکاری امسال در نیمه اسفند ماه در شهر سبز الهیه و با حضور مسئولین برگزار گردد.