گزارش همایش پیاده روی خانوادگی (93/09/07)

به مناسبت فرارسیدن هفته ی بسیج و همزمانی آن با روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در تاریخ هفتم آذرماه همایش پیاده روی خانوادگی طی فراخوان عمومی شرکت آبادانی و مسکن الهیه خراسان برگزار گردید.

از جمله اهداف برگزاری همایش، می توان به گرامیداشت این ایام، ترویج فرهنگ ورزش همگانی و معرفی منطقه نوین الهیه به عموم شهروندان اشاره نمود.

به این منظور بنر های تبلیغاتی همایش تولید و با هماهنگی شهرداری مشهد در سطح شهر نصب گردید. همشهریان عزیز از ساعت های اولیه مراسم در محل میدان هفتم آذر واقع در بزرگراه میثاق گردآمدند. علی رغم برودت هوای مشهد خصوصا در منطقه ی الهیه ، بالغ بر هزار و دویست نفر در محل شروع مراسم حضور یافتند. پذیرایی اولیه توسط پرسنل خدماتی نیروی دریایی ارتش انجام شد. سپس کارت های قرعه کشی در دو بخش عمومی و حجاب برتر (ویژه بانوان) در میان حاضرین توزیع گردید.

1


در ابتدای مراسم سرهنگ پاسدار محمد شیردل فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین در مراسم ، به تبیین جایگاه بسیج در میان آحاد مردم پرداختند و ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این همایش ، برگزاری چنین مراسمی را در طول سال مفید دانستند.

سپس جمعیت حاضر پیش از طی مسافت سه کیلومتری، به انجام حرکات ورزشی پرداخت، حضور چشمگیر بانوان و کودکان در این مراسم از نکات حایز اهمیت بود.

2

حاضرین مسافت مورد نظر را در مدت سی دقیقه با گذر از خیابان های مجیدیه، محمدیه و سجادیه پیمودند و در محل تجمع نهایی جنب ساختمان شرکت آبادانی و مسکن الهیه خراسان حضور یافته و پس از صرف صبحانه برای مراسم قرعه کشی در اطراف سن همایش گردهم آمدند.

3

به منظور ترویج فرهنگ حجاب تعداد 14 جایزه به قید قرعه با محتوای فرهنگی و مذهبی به بانوان اهدا گردید. سپس 25 جایزه ورزشی به صورت عمومی به قید قرعه به حاضرین اهدا شد. لازم به ذکر است این مراسم با مشارکت بسیج ناحیه سلمان و شهرداری منطقه 12، توسط شرکت آبادانی و مسکن الهیه خراسان برگزار گردید.

4

5